Hvordan arrangere en temafest?

Gatsby temafest

Planlegger man en temafest er det en rekke element man bør tenke på og man kan gjerne ha en rød tråd gjennom hele arrangementet. Tenk allerede fra innbydelsen at denne bør bære preg av hvilken temafest du inviterer til, når tid den starter, hva man eventuelt får servert, varighet på kvelden og at det oppfordres til at alle kler seg ut når de kommer.

I forkant har du som vert sørget for diverse rekvisita som gjør at når gjestene ankommer så får de følelsen av å være på temafest i tråd med invitasjonen som ble sendt ut. Både kostymer og rekvisita for pynt kan kjøpes på ulike steder på nett, men husk å planlegg i god tid så varene kommer frem i god tid før arrangementet. I tillegg er en anbefaling at du som vert både har laget maten klar før gjestene kommer eller bestiller via catering og at spillelistene er klare slik at du kan bruke mest mulig tid på gjestene dine.

Det finnes en rekke temafester og det er i grunn bare fantasien som setter begrensinger. Vi nevner: Oktoberfest, Sommerfest, 80 talls fest, Gamblers Night, Cowboy eller sjørøverfest, James Bond, en magisk kveld, afterski, lokal aften, Hollywood aften, årsfester og jubileum, eksotisk aften, italiensk, brasiliansk og  mexicansk aften.

Om man skal planlegge en temafest som en bedrift for sine ansatte bør man leie inn profesjonell bistand da det som er hjemmesnekret ofte faller igjennom når det ikke er i privat regi med vennegjengen. Det er fortsatt mange av de samme elementene man må gjøre, men man må i tillegg påse at det er en skikkelig regi gjennom kvelden, at lyd, lys, scene, effekter og rekvisita er av høy kvalitet, at det er innleid profesjonell underholdning som showdansere, konferansierer og livemusikk i kombinasjon med selve temaet for kvelden.

Vi i Topp Arrangement har lang erfaring med å planlegge, produsere og gjennomføre spektakulære temafester alt fra Gamblers Night med live dealere som på et casino, til Hollywood tema med Awards og det populære konseptet «Fly With Show The Vida» hvor proffe showdansere i kombinasjon med innleid komiker tar gjestene med til ulike destinasjoner i verden som gjenspeiles i showene fra scenen og maten som blir servet.

Les mer om temafest her

Flere artikler

Grønne arrangementer

Grønne arrangementer

Er din bedrift klar for å ta enda et steg nærmere en bærekraftig fremtid med grønne arrangementer? Grønne arrangementer med miljøvennlig grunnlag og tankesett - som selvsagt ikke går på bekostning av et fantastisk arrangement? La oss ta dette steget sammen! Å gjennomføre grønne arrangementer vil selvsagt ikke gå på bekostning av innholdet på deres...
Jon Niklas Rønning

Digital underholdning

Om det er stand-up, magi, konferansier eller et lite humorinnslag under morgenmøtet - kan vi bidra med å finne det rette for dere. Flere og flere tilbyr digital underholdning - som for eksempel magiker og komiker Jon Ensor. Jon har innredet eget studio der han leverer digital, interaktiv underholdning, humor og magi med høy kvalitet...
Julebord

Julebord

Julebord er for mange bedrifter en strålende mulighet til å gjøre noe sosialt sammen og gi alle ansatte en felles opplevelse som det er gøy å mimre om i lang tid etterpå. I en travel hverdag kan det være fint å senke skuldrene i godt lag med kollegaer. Når man planlegger et julebord, er det...
Alex Rosén47

Partyband – Booking av livemusikk til firmafesten

Et annet tips til deg som booker partyband er at det er ikke bare å booke i vei, for det finnes utallige band av ulike kvalitet som spiller innenfor ulike stilarter. Og man bør heller ikke velge det billigste bandet man finner, da er det bedre å heller booke livemusikk med mindre musikere på scenen,...
konfetti

Sjekkliste for arrangement

Det er ikke slik at alle punkt nødvendigvis skal tas hensyn til på alle arrangement, men det er en grei sjekkliste å gå gjennom om man skal i gang med både små og store events, faglige som sosiale.   Sjekkliste: Valg av arrangement sted. Husk også valg av rett lokale og eventuelle befaringer etter behov....
love

Hvordan velge rett musikk til din neste fest

Men hvordan skal man holde på den gode stemningen etter at underholdningen har gått av scenen? Det er ikke alltid like lett å bare trykke shuffle på Spotify og håpe på det beste. Gjestene trenger en boost som gjør at de løper til dansegulvet. Mange tenker at det er lett å få tak i DJ...
Video camera set record audience in conference hall seminar event. Company meeting, exhibition convention center, corporate announcement, public speaker, journalism industry, or news reporter concept

Digitale arrangement har en enorm økning

Digitale events over Teams, streaming og videoproduksjon har hatt en enorm vekst etter at Covid-19 satte ulike begrensninger på de fysiske arrangement. Eventbyråer har alltid hatt en unik evne til å tilpasse og omorganisere seg på kort tid, noe som var tilfelle også når det digitale ble populært på rekordtid. Det er et hav av...
Topp_Arrangement (60 av 65)

Hvordan booke rett komiker til festen

En komiker trenger ikke bare å fortelle vitser. Han eller hun kan også leies som konferansier for kvelden. Da blir et mer helhetlig inntrykk av kvelden, og publikum kan føle en slags tilhørighet til artisten. En typisk kveld med komiker som konferansier starter med å lodde stemningen og få publikum varme. Mellom hovedrett og dessert...
_FAS2334

Hvilket trender ser vi innenfor underholdning

Å samle sammen de ansatte til god mat og sosialt samvær er viktig for alle bedrifter. Mange ønsker også å gi de ansatte noe mer i form av underholdning. En komiker som gjør standup og innleid musikere som spiller opp til fest og dans er svært populært, noe det alltid har vært og alltid kommer...

Ønsker du å vite mer? Ta kontakt med oss!